fredag 29 oktober 2010

fredagsmys

Hej!

Så var det fredag igen! Det är min och barnens mysdag, då de är lediga från skola och dagis. Idag får ni se hallen (igen:)) men från övervåningen denna gång. Skåpet på bilden är ett vanligt ikeaskåp som jag piffat till genom att sy draperier till av gamla, ärvda linnelakan med spets. Inspirationen till det hittade jag hos Marie med den underbara bloggen Vita ranunkler. Skåpet används som linneskåp. Det gäller att vara kreativ med förvaringslösningar när man bor i ett litet hus byggt 1929 :) Dörröppningen leder in till vårt sovrum. Nu lovar jag att inte plåga er med fler hallbilder på ett bra tag :)))

Trevlig helg!

Kram Jenny





4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !

Va fint ikea -skåpet är har ju ett likadant i vardagsrummet kanske dags att ta till målarpenseln på det ...... ha en bra helg ni ok
kram Moster Lotta

Marie sa...

Hej Jenny!

Nämen, vad kul att du har blivit inspirerad av mig!!!! Ser superfint ut! Vet hur dåligt det är med förvaring i gamla hus, känns som man aldrig har tillräckligt.

Ha en mysig helg!
Kram Marie

Jenny sa...

Hej Jenny!
Vilken superfin blogg du har gjort! Kul att man nu kan se dina pyssel lite oftare. Det är alltid så inspirerande att komma hem till er.
Jättekramar från Jenny Gunnar

Sofie sa...

Tittade in en sväng i hopp om inlägg ifrån loppisen men får ge mig till tåls tills imorgon...=)

Hoppas ni har en mysig söndagskväll!