torsdag 11 november 2010

Mysiga stunder



Hej!

Igår förmiddag hade jag en mysig stund alldeles för mig själv när lilla L sov middag och C och T var i skolan och på dagis. I vanliga fall har jag svårt för att sätta mig ner och bara ta det lugnt, men igår gick det tydligen bra :) Med en kopp te och det senaste numret av Jeanne d'arc living satt jag här vid köksbordet och blev full av julinspiration. Vårt köksbord (som tillfälligt bytt plats p g a vardagsrumsrenoveringen) har vi fått av goda vänner och det är riktigt gammalt och handgjort. Detta är den enda möbeln som aldrig kommer att bli vit i vårt hem, jag älskar patinan på bordet alldeles för mycket för det! Löparen på bordet kommer ifrån H&M home, jag har snöat in på deras linnekollektion :)) På ett gammalt fat har jag flingsalt och bitsocker i porslinsskålar. Både praktiskt och dekorativt tycker jag. Renoveringen går sakta men säkert framåt, min älskling kämpar på om kvällarna efter jobbet. Han är guld värd som orkar med alla mina infall! Men fint blir det, ska bli så roligt att visa när det är klart.

Ha det bra!

Kram Jenny

Inga kommentarer: