torsdag 20 januari 2011

Vårgardiner

Hej!

Våren gör sitt intåg i vårt hem allt mer och bortsett från vårblommor så längtar jag efter ljus! Därför har en hel del av mina linnefärgade textilier blivit utbytta mot vita. Jag använder mig mycket av gamla lakan och örngott i inredningen, jag tycker det ger ett fräscht intryck samtidigt som det blir personligt. När jag skulle välja vardagsrumsgardiner funderade jag länge och väl på vad som skulle passa. Till slut fick jag idén att sy gardiner av mina fina, ärvda lakan. Jag blev supernöjd med resultatet! Nu är det dags att ta tag i dagen och bege sig till skola och dagis med mina älsklingar!

En riktigt fin torsdag önskar jag er!

Kram Jenny




Den vackra spetskanten blir ett dekorativt inslag



Gardinen i sin helhet i "matrumsdelen" av vårt vardagsrum

10 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Visst är det härligt med gamla lakan att göra om. Jagar med ljus och lykta efter några att köpa. Har inga ärvda;(
Är så sugen på att åka på auktioner och loppis men det ska ju hinnas med också;)
Har jag frågat var i småland du bor?

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen!

Vad fina gardiner du har gort!
Det är nått som jag har velat göra länge men har inte kommit dit :)

Ha räven tänkt göta hissgarniner eller 1700.tals rullgardiner av gamla lakan..
Kan inte vara fint?

Jag kom på att jag höll på att skriva ett kommentar åt dig igår men blev avbryten och glömde bort!

Hoppas att det går bra för dig trots att du har svåra beslut att ta!

Vad skönt att det går bra på inskolningen!
Snart är första veckan avklarat!
Börjar du jobba nästa vecka?

Nu ska jag skynda mig, vi hr först ett läkarbesök och sen ska vi till våra vänner och fika!
Emma med fembarnsmamman !
Har du kollat på hennes blog?

Ha en fin torsdag!

Snart har vi helgen framför oss!

Kramar Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen!

Jag glömde säga att super fint med skåpet också!
Så personligt med gamla lakan och tänk vilken kvalite... :)

Det blir även fika med Anna från Vita verandan.
Kanske en liten blogträff fast ändå inte :)

Ha det gott!
Sköt om dig!

Kram Sirpa

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad fint du har gjort.Mysigt att kunna sy och fixa det blikr så himla personligt och härligt.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Smart idé att låta gamla lakan få ett nytt användningsområde. Fint!

Vit dröm sa...

Så fint du gjort! Blev ju toppen:)
Hoppas du får en skön kväll!
Kram Anna

LjuvligtLantligt sa...

SHIT vad fint ni har det!! *avis*
Kram Git

Marie sa...

Så fint det ser ut! Har liknande gardiner i flickornas rum som min mamma sytt av gamla lakan.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen!

Då hadde du redan hissgardinerna!
Hoppas att du har haft en bra dag1

Här hemma har det varit fullt upp men sån mysig dag1

Visst var det så fint porslin och jag funderade om jag skulle köpa eller inte men som tur så slig jag till då!

Hon hade fåått in mer av vitt porslin.
Har du kikat in hos henne?

Man kan aldrig för mycket av vitt porslin men det enda nackdel är att det kanske blir fullt i skåpet men då kanske man får ta en tur till Antikhandlaren och köpa ett skåp eller hyllplan!

Jag har eller vi har haft en mysig kväll.
Min kära man kom hem med.

Så nu ska jag koka te och njuta av hans sälllskap med!

Datan får ta en liten paus ikväll.

Hoppas att du också har haft en bra kväll och lite finss det ju kvar av det!

Ha det gott och sov gott sen!

Kram Sirpa

Lilla gårdshuset sa...

Åh vilka fina gardiner. Men du....var kan man hitta den fina lampan som hänger över bordet?

Kramis/Heléne