måndag 21 februari 2011

blå känslor

Hej!

Vårens stora modefärger verkar vara blått och beige, åtminstone om man ser till butikernas utbud. Beige har funnits i min garderob i ganska många år nu, men blå plagg har jag inte burit sedan tonåren. Färgen blå väcker speciella känslor hos mig, det har varit min favoritfärg sedan jag var en riktigt liten flicka. Jag hade blå kläder, blå heltäckningsmatta i rummet och färgen blå var alltid det självklara valet när man ställdes inför val av färg. Sedan blev jag nog väldigt trött på blått, men nu har favoritfärgen börjat smyga sig in igen så sakteligen.... Ljusblått och turkost gör åter intåg i hemmet i form av små färgklickar och jag har börjat köpa blå kläder igen. Nedan ser ni det senaste tillskottet i garderoben, en tunika i jeanstyg som jag omedelbart föll för. Ett fynd för 199 kr, inte heller helt fel ;)) Vad säger ni, har ni också fallit dit för "blåtrenden"?

Hoppas ni får en fin start på den nya veckan!

Kram Jenny





6 kommentarer:

Vit dröm sa...

Jo lite blått har jag allt här hemma..:)
Ha en bra start på nya veckan!
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Jenny!

Vad fint du har hittat!
Kul att unna sig själv med...
Jag ska också ge mig iväg och handla lite nytt.

Blått är fint. Jag har nog alltid haft det, beige och vitt som standart fäärg på mina blag...
Någon gång rosa med.
Vita blusar i alla slag har jag nog haft mest och gärna lite spets eller nått!

Ha en fin vecka!
Måndag!

Här ska vi försöka kurera på oss och hopaas att kunna visa lite resultat vad vi har gjerjat med men det tar sin lilla stund!

Kramar Sirpa

Vitt för själen sa...

Jättefin tunika/skjorta!!

Blått ÄR vackert..men konstigt nog har jag inget blått. Är en ljusrosa tjej :)

Må allra bäst, kram på dig /Sophia

Det vita dårhuset sa...

Ja men den har väl det *ler* Har aldrig gillat blått men nuuuuu =)

Skitsnygg sjal!!

Hoppas du har en bra kväll*
Kramar Erika

Tina sa...

Den blå perioden har jag också gått igenom. Hade tom blå mascara..tala om blå ögon!
Jeanskläder däremot använder jag ofta, så snyggt! Sjalen till var toppen, måste också ut o kika lite i butikerna. De första vårkläderna brukar försvinna ganska fort..

Kram Tina

Anonym sa...

Vilket öga för detaljer du har. Så fina kort:)
Jo, blått är ju flott som man säger.
Kram Malin