fredag 4 februari 2011

Mitt loppisfynd!

Hej!

Äntligen fredag! Veckans absolut skönaste dag är här och det härligaste av allt är att jag slutar vid lunch på fredagar så jag har redan varit hemma ett bra tag. Vår lilltjej njuter nog inte lika mycket av fredagen tyvärr, hon har fått kräksjuka den lilla stackaren :( Vi håller tummarna för att resten av familjen ska slippa detta otrevliga och försöker pyssla om lilla L så gott det går! Idag visar jag äntligen mitt lilla loppisfynd från förra helgen. Hoppas jag inte målade upp för stora förväntningar, men jag tycker att det var ett toppenfynd. Jag har länge letat efter en trälåda indelad i fack och nu hittade jag det! Den var målad i en skum havregul färg så den naturliga patinan kunde tyvärr inte bevaras, men lite sandpapper fixade ändå till det ganska bra. Jag såg direkt för mig var lådan skulle stå och nu har den funnit sin plats på det lilla bordet i vardagsrummet. Och jag är så nöjd!

En härlig fredag och en riktigt skön helg önskar jag er!



Min loppisfyndade låda har fått ett lager vit färg!



Det lilla "handtaget" tycker jag är en fin detalj!



Linneservetter från H&M home



Lådan i sin helhet på mitt lilla bord



Ärvda silverbestick och saltströare från "Me and my home"

8 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

HEJ igen!

Som sagt skönt med helgen!
Men så tråkigt att hon blev sjuk...
Det är ju värsta sjukdom, magsjukan...

Hoppas verkligen att ni andra klarar av er!
Jag vågar knappt säga men vi har inte haft magsjuka på 9 år... men det har funnits annat så det helt har vi inte sluppit!

Ta hand dom henne och njut så gott som det går med helgen.
Jag har inte gjort så mycket idag, mest bara myser med barnen och god fika.
Jag fick ju städa till igår när jag skulle ha "fint " folk här hemma... :)

Ganska så skönt att städa och handla färdigt på fredagen så man får mer ut av helgen.

Trälådan var ju jätte fint och alla saker som du har lagt i den!
Fina linneservetter!
Jag kanske borde kika in på Hm !

Ta hand dom er!

Ha en fin helg med din familj!

Kramar Sirpa

Mina drömmars hus sa...

Vilken fin låda. Så roligt att göra lite fynd. Det finns oftast det man letar efter, bara man har lite tålamod.
Ha en riktigt skön fredag
AC

Hildas hem - Sofia sa...

Så fin den var! Superbra till bestick och servetter ju! Jag vill också ha fler lådor, kan liksom inte få nog av lådor och burkar - det är ju så bra! :)

Ha en härlig helg!
Kram SOfia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Åh bli sjuk är inte kul hon får krya på sig!
men oj så fina saker du funnit o så fint du pysslat
hoppas ni får en mysig helg
sköt om er kram tina

Vitt för själen sa...

Go´kväll!
Hoppas ni andra klarar er..usch o fy när barnen är sjuka :(

Jättesöt låda. Kan man nog inte få för många av..jag älskar förvaring!
Sov så gott, kram Sophia

lottens vita och gröna sa...

håller sååå med, fredagar är underbara och likaså dina finstämda bilder idag!
varmkram lotten

Härligt hemma sa...

Tack gulliga du :). Jättefin, som allt i ditt fina hem :). Kramar Madeleine

LOPPISLIV sa...

Ja visst är det så, fredagar är magiska, man kopplar av då...härligt!! Supesöt liten låda du hittat och så himla fint du gjort iordning den också. Fina saker har du stoppat iden också, underbar saltströare i porslin. Kram Paula