söndag 13 mars 2011

Ordning och reda!

Hej!

Denna söndagen går i ordningens tecken hemma hos oss! Vi har ägnat några timmar åt att rensa och röja i tjejernas rum. Alla bebisleksaker, som legat orörda en tid, hamnade i loppishögen och en hel del trasigt slängdes. Nu finns (förhoppningsvis;)) bara det som de verkligen leker med och absolut vill spara. Äldsta dottern vill i och för sig spara på precis ALLT;) Hon är en riktig hamster, jag slänger och hon plockar tillbaka.... Nu ska vi ta en liten paus i rensandet och fika lite tillsammans, mysigt!

Ha det så fint och njut av er söndag!

Kram Jenny



5 kommentarer:

fem barns mamma sa...

Känner igen det där:-)
Men nu är de äldsta 11 och 12, och då går det lite lättare att plocka undan trasiga och oanvända saker!

Kram Emma

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny!

Hoppas att ni har haft en härlig helg!
Skönt att få renssat!
Nu har våra kära gäster åkt hem :)
Men man skanar redan till nästa gång att få träffas!
Kanske du vet vem som var här :)
Så mycket fina inlägg du har gjort.
Har inte haft tid till bloggandet.
Men ska ta igen här till veckan.
Vi tröttnar inte på att se inlägg från sovrummet!
Jag ska också fortsätta att rensa här till veckan.Jag gjorde ett ryck precis på torsdag kväll men han inte bli klar och det blev panik städande och fick slänga allt till arbetsrummet som ska bli blivande I rum .
Kanske jag hinnre det i veckan men imorgon ska vi bara ta det lungt!

Ha en fin kväll!
Nu ska jag natta mina småttingar och swn blir det tvsoffan med Solsidan :)

Ha en fin början till den nya veckan!

Kramar Sirpa

Hildas hem - Sofia sa...

Jag tycker alltid att det är lika skönt varje gång man haft en sådan där rensar- och röjardag. Det känns befriande på något sätt :)

Jag önskar dig en fin söndagkväll!
Kram Sofia

Vita små hjärtan sa...

Lite rensning känns alltid skönt!
Så fin bild med rosa plagg...
Kram Agnetha

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad skönt med en rejäl rensning. Det brukar verkligen att behövas.

Kram Teres