tisdag 18 oktober 2011

Hej!

Veckorna rusar på som vanligt och det är redan tisdag. Från och med denna vecka arbetar jag 80%, vilket innebär att jag är ledig på fredagar. Känns alldeles underbart! Mer tid för att umgås med mina älsklingar och längre helg....  Och förhoppningsvis får jag också mer tid över till något av det roligaste jag vet, att pyssla och dona här hemma.

Ha en riktigt fin tisdag!

Kram Jenny



Några detaljbilder från övre hallen. Zinkschablon från fina butiken Vita ranunkler.



Min hissgardin, som jag sytt av ett gammalt lakan. Min mormor har broderat det med sina och morfars initialer på. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny!

Vad mysigt det låter att vara ledig på fredagr.
Som du säger s¨får man en längre helg och jag tror att det blr stor skillnad.
Jag håller också och klurar fram och tillbaks hur man ska lägga upp arbetet serdan när det dags. Noel kommer inte att få plats i januari som gör det lite svårarre...

Vad fina gardiner och ännu roligare att ha mormors monogram framme.

Visst är det fint med det Hur gjorde rostiga. Jag missade en sådan fin kakburk på loppisen...i blåt.
Hade varit perfekt till julens pepparkakor.

Hur gjorde man när man ska götra ett emllanrum och skriva mellan bilderna.
Jag får inte till det.
Det är bara att bilden vill hoppa till sidan eller texten.

Ha en bra dag !

Kramar Sirpa
från villabjorkenasbacken.

Vintage sa...

Underbart vackert! Kram susanne

Gamla skolan-Jennie sa...

Hejsan!!

Åh tack så mycket!!! Och detsamma säger jag! Vilket fint hem ni har! Lägger mig som följare!

Vi "ses"

Kram Jennie

Vi i Villa Ville kulla sa...

Va fint med hönsnät och till vitt dessutom schabloner är ju riktigt tufft att ha framme...
Fina gardiner du har sytt och vilket fint minne med initialerna på....
Ha en bra dag...

Kramkram Lotta

Industri house sa...

Supersnygg hissgardin! Härligt för dig att få vara ledig på fredagarna,mysigt! helgen blir ju så lång.. Ha det gott, kram jessica.

Penseldraget sa...

Hej för första gången här o kikar på din fina blogg... massa fint du visar, helt i min smak ;)
ha en skön helg
Pia