söndag 22 juli 2012

Somriga, rara loppisfynd!

Hej!

Det var verkligen länge sedan jag syntes till här på bloggen nu... Vi har varit i Västerås och hälsat på Johans bror med familj, mysigt! Jag och min fina svägerska J besökte fina Tullhuset, en härlig butik med mycket fina saker från bl a Tine K. Jag får visa en annan dag vad jag köpte där, för idag blir det loppisfynd för hela slanten. Jag hittade så fint porslin på Östregård idag och riktigt många delar också. jag norpade åt mig alltihop och rusade mot kassan:)) Det var riktigt mycket folk där idag. Nu får det nog bli lite bakning till eftermiddagens fika i det fina vädret vi har idag!

Hoppas ni har en fin söndag!

Kram Jenny



Tre uppläggningsfat, en såsskål och åtta assietter ur serien Klockor från Gefle. Två linnehanddukar i blått och vitt inhandlades också.





Så somrigt och fint med blåvitt porslin! Detta ska jag servera ur många gånger....





7 kommentarer:

KNORKAN sa...

Vilka fynd! Jättefint porslin. Kram Knorkan

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint loppisfynd
är så härligt med den blåa färgen ,helst nu till sommaren
Ha en bra dag

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig Jenny !

Jätte fina fynd ! Så kul när man hittar :)
Ha en fin söndag kväll !
Kul att ha dig här igen ! ;)
Ha det gott med familjen !

Så fint med det blåvita :)

Krama Sirpa

LissasVita sa...

Väldigt vackert! Kramen Lisbeth

Anonym sa...

Jag gillar verkligen det porslinet. Ha en flat och djup tallrik i samma. Skulle gärna ha mycket mycket mera av det.
Så fint du fotat, allt passade ihop så fint.
Ha det gott
Kram
AC

Vitspets sa...

Vilka fina fynd ...
Kram Karina

Clara Malvina sa...

Superfina loppisfynd du har gjort! Har själv oxå några delar ur den serien, jätte somrigt och fint porslin!
Kram Clara